Heb je de bestelling nog niet ontvangen? Controleer dan je bezorginformatie als volgt:
- Controleer de geschatte bezorgdatum in de e-mail met de verzendbevestiging.
- Controleer in de e-mail met de verzendbevestiging of het bezorgadres klopt.
- Als je bestelling met een traceerbare verzendmethode is verzonden, check dan de e-mails over de verzending, klik op de link naar ons trackingportaal en controleer de verzendstatus.
Als de geschatte bezorgdatum voor uw bestelling is verstreken en je hebt je bestelling nog niet ontvangen, laat het dan weten aan de verkoper.
Toptips: Check eerst met je buren of het plaatselijke bezorgpunt of het pakket daar is bezorgd, voordat je contact opneemt met de verkoper. In sommige landen is het mogelijk dat je het pakket moet ophalen bij een plaatselijk bezorgpunt.
Zo kun je contact opnemen met de verkoper:
- Ga naar ons interactieve Hep Centre (‘Hulpcentrum’ *Note: This is the current translation on the existing Fruugo NL website) (door een pagina terug te klikken) en beantwoord een paar snelle vragen om rechtstreeks een bericht naar de verkoper te sturen OF
- Log in op je Fruugo account, bekijk je bestellingen en klik op ‘Raise order enquiry’ (‘Vraag over bestelling’) om rechtstreeks een bericht naar de verkoper te sturen.
We verwachten dat onze verkopers binnen 48 uur antwoord geven. Informeer de verkoper binnen een redelijke termijn over vertraagde of ontbrekende bestellingen.
Wat als ik geen e-mail met een verzendbevestiging heb ontvangen?
Het is mogelijk dat je bestelling nog niet is verzonden. Als de geschatte verzenddatum in de e-mail met de bestelbevestiging is verstreken, gebruik dan ons interactieve Hulpcentrum of log in op je Fruugo account om de status van de verzending na te vragen bij de verkoper.
Als je geen e-mails van Fruugo hebt ontvangen na de checkout, dan is het mogelijk dat je per ongelijk een verkeerd e-mail adres hebt ingevuld tijdens de checkout. Ga dan naar ons interactieve Hulpcentrum en volg de stappen om het probleem op te lossen.
Wat als ik een verkeerd of onvolledig bezorgadres heb ingevuld bij de checkout?
Een compleet en juist adres is noodzakelijk voor succesvolle bezorging. Door een onvolledig of verkeerd adres zal de zending aanzienlijke vertraging oplopen, of zal het pakket worden teruggestuurd naar de afzender, of zal het pakket als verloren worden beschouwd. Stuur zo snel mogelijk een bericht naar de verkoper via ons Hulpcentrum of via je Fruugo account met de juiste informatie om te kijken of de verkoper het juiste adres kan doorgeven aan de koerier.
Wij kunnen helaas geen aansprakelijkheid aanvaarden voor een verloren pakket als je een verkeerd of onvolledig adres hebt ingevuld en je krijgt in dat geval geen geld terug.
Als het adres dat je hebt opgegeven geldig is, maar het is niet jouw adres, dan kan het pakket op dat adres worden bezorgd en is het jouw eigen verantwoordelijkheid om het op te halen.
In dit geval, en ook in het geval dat een verkoper bereid is om je artikelen opnieuw te verzenden naar het juiste adres, zijn de kosten voor jouw rekening. Als een verkoper de artikelen niet opnieuw wil verzenden, dan worden de kosten van de artikelen aan jou terugbetaald.