Retourzending
U kunt uw bestelling of een deel daarvan retourneren voor volledige terugbetaling als u er om enige reden niet tevreden mee bent.
U moet uw retourzending binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling melden en de artikelen zonder onnodig uitstel binnen14 dagen na melding van uw retourzending terugsturen naar de verkoper volgens zijn instructies.
Als u producten hebt besteld van verschillende verkopers, dan moet u de afzonderlijke instructies voor retourzendingen van elke verkoper volgen.
Het retourproces starten:
- Als uw pakket instructies voor retourzending bevat, volg dan deze instructies om het pakket rechtstreeks naar de verkoper terug te sturen. U hoeft ons niet te informeren als u een bestelling wilt retourneren als u de nodige informatie daarvoor hebt.
- Als u die niet hebt, ga dan naar ons Hulpcentrum (door een pagina terug te klikken) en beantwoord een paar snelle interactieve vragen om een retourformulier met specifieke instructies aan te vragen.
Belangrijke informatie: Alle bestellingen moeten rechtstreeks worden teruggestuurd naar de verkoper(s). Stuur geen artikelen terug naar het hoofdkantoor van Fruugo. Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor artikelen die rechtstreek naar Fruugo worden teruggezonden.
Voor retourzendingen gelden dezelfde uitsluitingen als voor het herroepingsrecht. De volgende artikelen kunnen niet worden geretourneerd:
- Artikelen die duidelijk gepersonaliseerd zijn of volgens uw specificaties zijn gemaakt.
- Artikelen die snel vergankelijk zijn, zoals vers fruit, verse bloemen.
- Artikelen die niet geschikt zijn om te worden teruggestuurd om gezondheidsredenen of hygiëne zoals make-up, ondergoed, sieraden voor piercings.
- Audio- of video-opnamen of computersoftware na opening.
- Kranten en tijdschriften.
Aanvullende informatie:
- Artikelen moeten worden geretourneerd in een verkoopbare staat.
- Geretourneerde artikelen moeten ongedragen/ongebruikt zijn met de originele labels en in de originele verpakking.
- Artikelen moeten zodanig worden verpakt dat zowel het artikel als de merkverpakking (indien van toepassing) tijdens het vervoer niet worden beschadigd. Fruugo en onze verkopers aanvaarden geen verantwoordelijkheid voor tijdens het vervoer beschadigde artikelen.
- De kosten voor de retourzending zijn voor uw rekening, tenzij een artikel met gebreken of beschadigd is geleverd.
- Als u alle producten van een bepaalde verkoper terugstuurt, vergoeden wij uw originele verzendkosten. Als u hebt geüpgraded naar Express verzending, dan vergoeden wij alleen de kosten voor standaardverzending.
- Als u artikelen hebt gekocht van meerdere verkopers, stuur dan de artikelen afzonderlijk terug naar elke verkoper.
- Wij raden sterk aan om gebruik te maken van traceerbare verzending (zo nodig met verzekering voor de waarde van de artikelen) en om een bewijs van verzending te bewaren. Fruugo en onze verkopers aanvaarden geen verantwoordelijkheid voor artikelen die tijdens een retourzending verloren raken.
- Als een artikel dat u internationaal terugstuurt, vermeld dan duidelijk op het pakket “RETURN GOODS (RETOURZENDING GOEDEREN)” om te voorkomen dat de verkoper douanekosten moet betalen bij ontvangst van uw retourzending.
Als een bestelling wordt geretourneerd die niet aan deze voorwaarden voldoet, kan uw retourzending worden geweigerd en aan u worden teruggestuurd of kan een beperkte terugbetaling worden aangeboden.
Beschadigde of gebrekkige artikelen
Als uw bestelling beschadigd wordt geleverd, of als u problemen hebt met een product dat u hebt gekocht, meld dit dan zo snel mogelijk aan de verkoper als volgt:
- Ga naar ons Hulpcentrum (door een pagina terug te klikken) en beantwoord een paar snelle interactieve vragen.
Belangrijk: Veel verkopers zullen om een foto of video vragen van de schade, het gebrek of het artikel als dat u niet het juiste artikel hebt ontvangen, om een oplossing te kunnen bieden. De meest voorkomende oplossingen voor problemen in verband met beschadigde of gebrekkige artikelen zijn:
- De verkoper kan een vervanging aanbieden.
- De verkoper kan een korting aanbieden om licht beschadigde artikelen te behouden.
Als een verkoper het artikel niet kan vervangen en u wilt geen korting accepteren, dan kunt u de bestelling annuleren en de artikelen retourneren voor volledige terugbetaling. Sommige verkopers kunnen aanbieden om de artikelen op te halen. Sommige verkopers zullen u voor dit doeleinde een gratis retouretiket verstrekken. Als een verkoper het artikel niet kan ophalen of geen gratis retouretiket kan verstrekken, dan zal de verkoper redelijke verzendkosten voor de retournering vergoeden wanneer u een kopie van uw kwitantie voor de verzendkosten verstrekt.
Weigering van pakketten bij bezorging
Als u de levering van u bestelling of een deel daarvan (als de producten of de verpakking neit beschadigd of gebrekkig lijkt) weigert, dan kunnen alle vergoedingen en kosten die de verkoper heeft gedragen omdat een pakket is geweigerd in mindering worden gebracht op het bedrag dat aan u wordt terugbetaald voor de artikelen. Ditzelfde geldt als de trackinginformatie vermeldt dat er geprobeerd is om het pakket te bezorgen en dat het klaar ligt om te worden afgehaald bij een ophaalpunt.
Terugbetaling
- U wordt terugbetaald binnen 14 dagen na ontvangst van de geretourneerde artikelen door de verkoper.
- Als een verkoper heeft aangeboden om de artikelen op te halen, wordt u terugbetaald binnen 14 dagen na annulering van uw koopcontract.
- U ontvangt een e-mail wanneer de producten bij de verkoper zijn aangekomen en zijn geaccepteerd als retour.
- Terugbetaling vindt plaats via dezelfde betaalwijze die aanvankelijk is gebruikt voor de aankoop van de artikelen. Voor sommige vormen van betaling via overboeking, zoals Multibanco, is het niet mogelijk om terugbetaling op dezelfde wijze te verwerken. Neem in dat geval contact met ons op.
- Terugbetalingen worden doorgaans tussen 1 en 5 werkdagen op uw rekening bijgeschreven, afhankelijk van de gebruikte betaalwijze.
Ruil
Helaas kunnen wij geen artikelen omruilen. Volg hiervoor de bovenstaande informatie over retourzendingen.