Veilig betalen
We gebruiken diverse marktleidende oplossingen om je betaling veilig te verwerken tijdens het online checkoutproces. Deze betaaloplossingen en onze eigen checkoutsystemen gebruiken een sterke vorm van encryptie (versleuteling), de laatste oplossingen voor beveiliging en voorkoming van fraude en zijn PCI-DSS conform, zodat je er gerust op kunt zijn dat je altijd veilig betaalt en dat je persoonsgegevens altijd veilig blijven.
Betaalwijzen
Fruugo accepteert verschillende betaalwijzen, afhankelijk van het land waarin je winkelt. De geaccepteerde betaalwijzen staan op de productpagina’s wanneer je die bekijkt en in de checkout.
Dit zijn onder meer:
- Paypal
- Visa
- Mastercard
- American Express
- Klarna
- Apple Pay
- Google Pay
- Mobilepay
- iDEAL
- Afterpay
- Clearpay
- BLIK
- Discover
- Diners
- Bancontract Mobile
- Trustly
- Sofort
- Cartes Bancaires
- Online Banking PL
- Alipay
- China Union Pay
- JCB
We zullen proberen je betaling direct te verwerken zodra je een bestelling hebt geplaatst. In dat geval ontvang je onmiddellijk een bestelnummer en e-mailbevestiging. In sommige gevallen kan de betaling echter worden geautoriseerd onder voorwaarde van extra beveiligingscontroles. In dat geval ontvang je een e-mail met de bestelbevestiging nadat de betaling is goedgekeurd en verwerkt (meestal binnen 24 uur).
Houd er rekening mee dat als je voor je bestelling hebt betaald met Multibanco en er een terugbetaling moet worden verwerkt, we in dat geval het geld niet op dezelfde manier terugstorten. In dat geval zal een van onze medewerkers contact me je opnemen om het geld terug te storten via een andere betaalwijze.
Betaalproblemen en afgewezen betalingen
We kunnen geen specifieke informatie verstrekken over afgewezen betalingen. Algemene redenen kunnen zijn:
- Vervallen betaalkaart
- Ongeldig kaartnummer
- 3D Secure betaalbeveiliging is mislukt
- Onvoldoende geld op de rekening
- CVC nummer is afgewezen
- Beperkingen op de betaalkaart
- AVS (adresverificatie) is mislukt (het factuuradres dat de koper heeft opgegeven is onjuist).
Als je een probleem hebt met een afgewezen betaling, dan raden we je aan om rechtstreeks contact op te nemen met de provider van de door jou gekozen betaalwijze voor meer informatie. Hier zijn een aantal nuttige gegevens voor Klarna en PayPal:
Klarna klantenservice
Tegen plaatselijke tarieven: 020-8082852
PayPal klantenservice
https://www.paypal.com/uk/smarthelp/contact-us?email=privacy
Aanvaarding van je bestelling
Je bestelling wordt pas aanvaard nadat de verkoper je artikelen heeft verzonden. De verwerking van je betaling en bevestiging van je bestelling vormen geen juridisch bindende overeenkomst. Voordat de artikelen worden verzonden hebben Fruugo en/of de verkoper het recht om je bestelling om welke reden dan ook af te wijzen.